måndag 1 juni 2009

Hemma igen

07.30 på söndagsmorgonen bar det av mot Husqvarna och årets första tävling. Förutsättningarna var inte helt optimala med en viss byig vind som ställde till det för oss stackars 100 skyttar. Vi fick istället glädja oss för den sköna solen som under dagen gjorde oss rätt så rosa.


Tyvärr blev det ingen vinst efter sjabbel på 70m där siktmärket inte stämde alls och 10 poäng försvann helt i onödan. Men hursomhelst blev det en 5:e plats med endast 4 poäng upp till andraplatsen, jämnt så det förslog! Ang den förväntade rekordslakten så var inte vinden med oss riktigt men ett slutresultat på 1337 mot distriktsrekordet 1344 var inte så illa ändå. Och på slutet mojnade vinden lite och jag fick då med mig ett nytt rekord på 30m från 354 till 356. Så lite nöjd får man väl vara.


Lugnet före stormen

21.30 rullade jag in på parkeringen i härliga Linghem igen, på lördag är det Hallsberg som gäller.

För att bli av med stelheten gav jag mig på förmiddagen iväg på 9km lätt jogg i en härlig värme. Efter lite sallad och grill så gav jag mig även iväg en sväng till gymmet.

Imorgon hoppas jag på ett lätt joggpass på kvällen.

Inga kommentarer: