torsdag 9 juli 2009

En dag kvar

till semester.

Lördagens DM gick väl ok men det räckte tyvärr inte. På grund av dålig mental styrka fick jag torsk med 2 poäng av farsan. Distriktsrekordet var tidigare 878 av max 900 satt av Anders Hellman 2001.

60 meter: jag 287 farsan 286
50 meter: jag 295 farsan 295 nytt distriktsrekord
40 meter: jag 295 farsan 298
totalt: jag 877 farsan 879 vilket är ett bra resultat och nytt distriktsrekord med ett poäng.

Nu blir det ett litet uppehåll i skjutandet och all fokus läggs på semesteraktiviteter.

För övrigt har jag haft 3 veckors mycket bra träning med ca 4-5mils löpning i veckan kombinerat med tung styrketräning.

idag sprang jag milen för att sedan testa hur många armhävningar jag kunde maxa. Det slutade på 70st vilket inte är så kass för en kropp på 90kg. Målet är dock att klara 100 på raken. Så ge mig sommaren så ska jag nog kunna lösa det också.

Så trevlig sommar på er.

1 kommentar:

Öste sa...

Har inte sett dig i spåret!!

http://hundredpushups.com/

Där har du något att följa om du går bet!!