torsdag 9 oktober 2008

Jag har en kompis

"Runningmange" har han döpt sig till, --> http://runningmange.blogspot.com/.

Det är väl det minsta man kan säga om honom. Jag har ju haft nöjet att känna den här mannen i ca 15 år nu och han har alltid haft ett maniskt förhållande till löpning. Mina bästa tider har jag gjort i rygg på honom!

Runningmange har ju löpargenerna i blodet så att säga, Runningmange den äldre dvs Runningroger Har ju en del på meritlistan.
Förutom en drös av titlar så säger myten även att han ett år ledde Stockholm marathon efter första milen jagad av 12 kenyaner.
Samma lopp var han även bäste "vite man" i mål.
Det finns en hel del att berätta om om denna man och om hälften är sant så förstår ni att Runningmange har en del att leva upp till.

Hursomhelst är det Runningmange som kommer coacha mig fram till dess vi står på startlinjen, väl där kommer jag nog få klara mig själv.

För övrigt så ringde jag och bokade en tid för influensa vaccination idag, sköterskan i telefonen tyckte jag var larvig det tycker alla andra också men vad gör man inte för att få så många träningsdagar som möjligt.



Träningsmässigt så ligger jag fortfarande väldigt lågt, gick 8 km i spåret idag. Imorgon blir det lätt styrketräning.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Sannerligen en ära att få bli omskriven i en sådan formidabel "krönika". Nu kan lugnt gå ur tiden med ett leende på mina läppar. Man säger ju att det som publiceras på nätet, det försvinner aldrig, så tack vare dig är mitt avtryck i historien förevigt fastetsat.

Önskar dig en angenäm helg!

Anonym sa...

Vilken tid siktar du på att springa Varvet på?