onsdag 5 november 2008

Nya tag

Idag var jag på återbesök hos kiropraktorn, han körde med en aggressiv skrämseltaktik och förordade en behandling på minst 6ggr dvs 6*400:-...hmm en behandling kanske tar typ 10 minuter, vilket skulle innebära en skaplig timlön. Jag lovade återkomma...

Hursomhelst så känns ju faktiskt ryggen återställd till 75% så idag var det det dax för ett snabbare tempo pass. Jag bestämde mig för att köra 2.5 km *2 med ca 5 min vila. Första delen gick riktigt bra och andra delen sisådär jag var riktigt andfådd och de sista 200 gick på vilja och utan syre.

Göteborgsvarvet eller SM i halvmarathon som det också är hade idag 45000 anmälningar. Max deltagare är 50000. Jag fick tag på musiknörden när han satt i sin bil på väg till Mjölby för ett curlingpass!! Kommentarer onödiga.
Hursomhelst hade han inte fått tummen ur och anmält sig än. Han lät meddela att han skulle göra det direkt när han kom hem, jag tvivlar...

Imorgon är det styrkepass om ryggen tillåter.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Lite coolt att din första löptävling har SM-status.

Anonym sa...

Tack så mycket för tipset, då är det bara att fortsätta träna då :-)

Ha en skön helg!